Search
  • Liene Zauere

26 lietas, kas palīdz pret pusaudžu depresiju: pierādījumu apskats (I daļa)

30 zinātnieku komandas no 12 pasaules valstīm izvērtēja pierādījumus un atlasīja 26 lietas, kuras var palīdzēt mazināt pusaudžu depresiju un trauksmi.

Tas ir lielākais šāda veida pētījums par jauniešu mentālo veselību un metodēm, kuras viņiem patiešām var palīdzēt.


1. Spēja mainīt perspektīvu


· Pusaudža prasme atpazīt un nodalīt negatīvās pieredzes un domas no emocijām. Šo prasmi var apgūt gan psiholoģiskajā terapijā, gan no mācību materiāliem internetā.


2. Uzlabota zarnu mikroflora


· Probiotiķu jeb dzīvo baktēriju preperāti, ja lietoti pareizos daudzumos, var uzlabot mentālo veselību. Tā ir pievilcīga alternatīva, jo probiotiķi ir dabiski, salīdzinoši lēti un viegli pieejami.

· Šobrīd lielākie efekti no probiotiķiem ir novēroti pusaudžiem ar augstu trauksmi.


3. Labāks miegs un iekšējais pulkstenis


· Miega cikla uzlabošana palīdz novērst un ārstēt depresiju.

· Svarīgi ir pusaudzim nodrošināt spožu gaismu no rīta un dienas laikā, gaismas samazināšanu vakaros, fiziskās aktivitātes dienas laikā un regulāru, paredzamu miega grafiku.